مفهوم تجهیزات ایمنی و آتش نشانی
نوشته شده توسط : bamana

مفهوم تجهیزات ایمنی و آتش نشانی

اگر آن ها نبودند به نظرتان چه مشکلی برای ما پیش می آمد و یا در مواقعی که اتفاقی برایمان رقم خورد خودمان می توانیم کار آن ها را انجام دهیم. البته باید دانست که کار آتش نشانان فقط خاموش کردن آتش نیست و خیلی کار دیگر انجام می دهند که ما آنچه شما بیشتر با آن ها آشنا هستید را یادآوری می کنیم : تازگی ها دیده ایم و یا شنیده ایم که در شهر و یا محل زندگی جانوران وحشی(مانند مار، تمساح، خرس، شیر و …) دیده می شوند که افراد اطفاء حریق آن ها را یه محیط زیست و یا باغ وحش همراهی می کنند. وقتی در بالای یک درخت و یا در یک چاه عمیق شخصی گرفتار می شود، باز هم وظیفه آتش نشانی است که آن ها را نجات دهد و از مرگ و یا صدمه دیدن آن ها جلوگیری کند. و خیلی کار های دیگر که قادر به نام بردن تک تک آن ها نیستیم. برای این که ما قدردان آنان باشیم روز هفت مهر ماه هر سال در ایران را روز آتش نشانی نام گذاری کردند.

آتش نشانی، تکنیک ها و تجهیزات مورد استفاده برای خاموش کردن آتش سوزی و محدود کردن آسیب های ناشی از آنها است. آتش نشانی شامل از بین بردن یک یا بیشتر از سه عنصر : احتراق سوخت، گرما، و اکسیژن و یا قطع واکنش های زنجیره ای احتراق ضروری است. پیش از این در رابطه با تجهیزات ایمنی و آتش نشانی و اینکه یک آتش نشان باید دارای چه تجهیزاتی باشد صحبت شده بود.

تاریخچه آتش نشانی

امپراتور روم آگوستوس با سازماندهی یک گروه از آتش نشانان (“مراقبان”) در ۲۴ سال قبل از میلاد مسیح تشکیل داد. این گروه برای بررسی و جلوگیری از آتش سوزی توسعه یافته صورت گرفته بود. در دوران ماقبل صنعتی بسیاری از مراقبان شهرستان ها با صدای زنگ که نشانه هایی از آتش بود مردم را مطلع می کردند. قطعه اصلی تجهیزات ایمنی و آتش نشانی در روم باستان و به اوایل عصر مدرن می رسد که به وسیله سطل که درود آن آب وجود داشت با دست به دست کردن آن برای خاموش کردن آتش اقدام می کردند.

ادامه مطلب





:: برچسب‌ها: آتش نشانی , تجهیزات آتش نشانی , تجهیزات ایمنی , تجهیزات ایمنی و آتش نشانی , تجهیزات ترافیکی , تجهیزات کفش ایمنی , تجهیزات کلاه ایمنی , تجهیزات لباس کار , معنی آتش نشانی , مفهوم تجهیزات ایمنی و آتش نشانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: